Händelserik dag

publicerat i Allmänt;

Onsdag 28 maj

I eftermiddags då jag står och tittar ut över dalen från vårt vindsfönster får jag plötsligt syn på en stor svart orm som ringlar sig upp på väggen på våra nepalesiska grannars hus!

Ropar "sarpa!" till dem och sen har det varit full kalabalik under några timmar. Den försvann nämligen in under taket och fortfarande vet ingen vart den är- inomhus, i väggen, eller så har den vettskrämd undkommit. Grannar och förbipasserande nepaleser har nyfiket stannat och tittat, hamrat på taket, givit råd, eldat för att röka ut ormen, kastat in fotogen etc men utan att någon orm synts till. Då huset består av ett enda rum ska familjen inatt sova hos vänner.

Vad kan man säga - i Nepal blir det iallafall aldrig långtråkigt...

I övrigt är det nu spännande dagar i Nepal då det nya parlamentet, efter 239 års monarki, ska avsätta kungen och deklarera Nepal som republik. Utegångsförbud kvällstid i Kathmandu och många skolor och arbetsplatser är stängda.(www.nepalnews.com)

Nu ska jag läsa psalm 91, som en förutseende vän skrev ut åt mig innan vi åkte, och gå och lägga mig (drömde inatt att den gröna ormen inte var en orm utan bara svansen på en gigantisk dinousarie...).
Godnatt!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ragnhild:

Jag såg en orm på 9 år i Nepal! Hm!
Det står att det är bestämt nu att Nepal blir republik. Märkligt, men antagligen logiskt. Hoppas de klarar av resten av de politiska förvecklingarna fram till en ny författning.
Här är det sommar nu. Idag hade till och med JAG shorts på mig en stund!
Fortfarande trött efter gårdagens morgontur till Kvismaren, var där 04.15

2:a kommentar, skriven , av Farmor:

Oj, Oj, Oj - kan Du stanna kvar, ormar är ju inte det du älskar mest - det gjorde inte jag heller!
Kram

Kommentera inlägget här :