Förundran...

publicerat i Allmänt;
Tisdagen 16 juni, Pernilla skriver

Nu har vi varit en dryg vecka i det här "landet där allt är rent och det är så tyst" som Moa sa första dagen. Det var nog mer omtumlande än vi var förberedda på att komma hit, Nepal och Sverige är verkligen två helt olika världar!

Första Sverigedagen vaknade jag utsövd men en känsla av förundran och tacksamhet. Hade sovit 9  timmar på en mjuk resårmadrass i rendoftande lakan och då jag tittade ut genom fönstret var himlen blå, sjön spegelblank och marken full av liljekonvaljer. Men när jag öppnade dörren var det dock iskallt, 11 grader, som mitt i vintern i Tansen. Men med dubbla fleecetröjor och vantar gick det bra att vara ute. Vad Sverige är vackert!

Under veckan har vi (trots att adrenalinpåslaget vi haft de sista veckorna tagit slut och tröttheten kommit fatt oss) fortsatt att njuta av:


...att man kan dricka gott rent vatten direkt ur kranen.
...att man kan duscha med varmt vatten närsomhelst, utan att vara beroende av att det är el.

...att frysa om tårna och elda i öppna spisen.

...att kunna gå och lägga sig utan att tvätta fötterna.
...att känna sig väldigt sval och fräsch hela dagen.

...att äta grovt bröd med havssaltsbregott, greve med hål, rucola sallad, köttfärssås, MJÖLK, grädde osv

...att kunna betala med en 500 kronorslapp i affären och det är ok (första ggn bad jag om ursäkt och kvinnan tittade underligt på mig. Förstod varför då jag bara fick 35 kr tillbaka...)
...att återse vänner och familj!

Nu har vi landat i en mysig husvagn på Torp och ser fram emot en vecka med vänner, möten och glass!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Ja, nog är det annorlunda. Jag håller mig varm genom att sortera papper hemma. Blir nog en heldag i morgon också.

2:a kommentar, skriven , av Maria Hallsenuis:

Njut, njut och njut en gång till det är ni värda;)



Det var så härligt att få träffa er på Arlanda, hoppas ni får tid till vila nu när ni är hemma...



Kram

Maria H

3:e kommentar, skriven , av Beatrix & Karl-Göran:

Så skönt att ni har kommit fram välbehållna!! Vi har nu funnit oss till rätta och skulle såååå gärna vilja se er.............hör av er när ni passerar Stolpen.

Kommentera inlägget här :