Sverige

publicerat i Allmänt;
14 juni 2022, Pernilla skriver
Landat i Sverige!
Väldigt intensiva sista dagar i Tansen med packning, att få iordning allt i huset inför monsunen, farväl till vänner osv. Skönt att bo på Goshen guesthouse i Kathmandu och hinna avsluta olika saker innna avfärd.
Kl 02.37 på avresedagen, då jag precis skulle lägga mig, skakade hela huset några sekunder. En liten jordbävning, 4.7 på richterskalan. Taxuchauffören som körde oss till flygplatsen berättade att de som bodde i hans hus alla gått upp, rädda för flera skalv, med erfarenheterna efter den  stora jordbävningen 2015.
Resan Kathmandu- Istanbul- Stockholm gick otroligt smidigt. Juni & John älskar att flyga, spännande med nya spel och filmer. Otto och jag gillar att sova på flyget. :-)
Så fin välkomstkommitte vid centralstationen i Örebro! 
Det är förunderligt att byta värld från en plats man älskar till en annan. Det känns litegrann som att uppleva  saker för första gången, med vidöppna sinnen. Luktar på rosor och syren. Insuper den friska luften. Njuter av tystnaden och stillheten. Äter grovt rågbröd med bregott. Mild yoghurt med honung. Vispgrädde! Paddlar kajak. Funderar på om man verkligen får slänga papper i toaletten... Dricker vatten från kranen. Kramas! Åh, önskar jag kunde behålla hela den tacksamhet och förundran som fyller mig just nu.
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :